RENA RÄDLE I VLADAN JEREMIĆ: TREŠNJEVAČKI MOTIVI

Large__mg_2225

 

instalacija u javnom prostoru (pet objekata s grafikama)

Park Stara Trešnjevka

 

otvorenje: četvrtak 26.4.2018. u 18 sati

Instalacija se može vidjeti do 16.7.2018.

 

U seriji crteža "Podravski motivi", objavljenoj u formi knjige 1933. godine, Krsto Hegedušić ogoljuje društvenu stvarnost kao odnos klasa. Najprije na selu - kao odnos nadničara, zemljoposjednika, trgovaca i seljaka, a potom i u gradu, gdje podravski seljak/seljanka odlaze u potrazi za poslom, da bi tamo susreli nove likove: šefa, nadzornika gradilišta, gradsku gospodu, milosrdne gospođe s krznom oko vrata. Umjetnikov stav otkriva se u izboru prizora i ništa manje u detalju: crtežu je prethodilo pažljivo promatranje kojem nije promakla kopča na cipeli gradskog kicoša, seoska arhitektura od sklepanih dasaka i prikačene cerade, zakrpa na rukavu dječaka optuženog za lopovluk.

U seriji crteža "Trešnjevački motivi" oko Rene i Vladana vodi se istim principima. Minuciozno istraživanje guste i raznolike trešnjevačke urbane strukture poslužilo je kao temelj za pet triptiha u crtežu i stihu, s motivima stare kuće, javne kuhinje, kockarnice, deložacije i outlet samoposluge. U nizu prepoznatljivih detalja oni su tipično trešnjevački, da bi se tek u cjelini otkrili kao opći, važeći za mnoge periferije post-socijalističkih gradova. Riječima Rene i Vladana, "Trešnjevka je primer za delove grada, u kojima se krug spekulacije sa zemljištem i stambenim prostorom, a koji je započeo industrijalizacijom i migracijom ljudi u grad u potrazi sa poslom i smeštajem, još uvek nije završio. Nakon ukidanja socijalizma, otvorio se novi ciklus akumulacije kapitala koji je naterao vlasnike malih kuća da zamene svoj plac za stan, koji bi investitor izgradio. Stambeno pitanje na Trešnjevci je danas, kao i pre 100 godina, za veliki broj ljudi vezano za vlasničke odnose nad zemljom. Uzimajući ovaj odnos kao polaznu tačku, kroz pet slika želimo predstaviti kako vladajuće ideologije sakrivaju stvarnog gubitnika u ovim procesima i kojim instrumentima ekonomski-pravni sistem miri inherentne kontradikcije".

Stoga kao mjesto prikaza svojih motiva umjetnici ne biraju galerijski prostor. Prostor medijacije je sama Trešnjevka, preciznije Park Stara Trešnjevka, jedan od rijetkih prostora koji se može nazvati javnim. U kvartu čiji stanovnici stalno upozoravaju na nedostatak zelenih površina, privatno vlasništvo štiti se vidljivim i nevidljivim ogradama, a Park je možda i jedina lako dostupna, veća slobodna površina u gradskom vlasništvu. Piramidalne konstrukcije na koje Vladan i Rena smještaju svoje triptihe ujedno su i privremeni urbani mobilijar i markacija mjesta za socijalizaciju i raspravu. Vraćeni u živo tkivo kvarta iz kojeg su izrasli, motivi na piramidama mimikriraju se u postmoderni trešnjevački kaos, ali samo da bi tom kaosu u realistično-satiričnom crtežu i stihu pokazali njegovo pravo lice.

Ivana Hanaček, Ana Kutleša, Vesna Vuković [BLOK]

 

Umjetnička praksa Rene i Vladana obuhvaća crtež, tekst, instalaciju i video. Recentne izložbe: SIZ u Galeriji Waldinger, Osijek 2018, Autostrada bijenale, Prizren 2017, Zbor crvene Rijeke u galerijama Kamov i SIZ, Rijeka 2017, Agitate, Educate, Organize, u galeriji After the butcher, Berlin 2017, Undisciplinary Learning - Remapping The Aesthetics of Resistance, u galeriji District, Berlin 2016, The Pleasure of Love, 56. Oktobarski salon, Beograd 2016; AgitProp!, Brooklyn Museum, New York 2016, Cold Wall 2 u Muzeju savremene umetnosti Vojvodina, Novi Sad 2016, This is not a fence u Muzeju suvremene umjetnosti Metelkova, Ljubljana 2016; City Agents u Muzeju suvremene umjetnosti Estonije, Tallinn 2016, Crvena zima, Galerija SIZ, Rijeka 2015; Mundus vadit retro u galeriji Kibla, Maribor 2014, Deep Sites u sklopu LevArta, Levanger, 2014, To the Square 2, Perpetuum Mobilε u galeriji Checkpoint Helsinki, Helsinki 2014, itd. Rena i Vladan su radili s grupama kao što je ArtLeaks, Perpetuum Mobilε, Chto Delat?, SIZ , ZIP, LevArt, Nepotkupljivi i drugim kolektivima.

 

Instalacija "Trešnjevački motivi" dio je programa Umjetnici za kvart koji financijski podržavaju Ministarstvo kulture RH i Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba. Godišnji program BAZE podržava Zaklada "Kultura nova".

BLOK je korisnik institucionalne podrške Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva za stabilizaciju i/ili razvoj udruge.

Small__mg_2153
Small__mg_2161
Small__mg_2164
Small__mg_2170
Small__mg_2219
Small__mg_2235
Small__mg_2259
Small__mg_2272
Small__mg_2300
Small__mg_2307
Small__mg_2309
Small__mg_2311
Small__mg_2324
Small__mg_2326
Small__mg_2329
Small__mg_2330
Small__mg_2336
Small__mg_2349
Small__mg_2352
Small__mg_2354
Small__mg_2355
Small__mg_2225