OBZORNIŠKA FRONTA: FILMSKI ŽURNAL KAO ORUŽJE

projekcija filma Newsreel 62 (2015, 12') uz uvod Nike Autor i izlaganje Andreja Špraha

BAZA, Božidara Adžije 11
24. 11. 2016. u 18 sati

Filmski žurnal ili filmske novosti, forma nastala kolažiranjem dokumentarnih snimaka na određenu temu uz komentar naratora, predtelevizijska je inačica novinskih vijesti. Najčešće se puštala u kino dvoranama prije „pravih“ filmova, no nekad su joj bili posvećeni i čitavi projekcijski termini. Iako filmski žurnal nestaje iz masovne upotrebe s pojavom televizije, u jeku političkih pokreta krajem 1960-ih ponovno postaje zanimljiv, prije svega zbog činjenice da je u radničkom pokretu prije Drugog svjetskog rata bio korišten kao oružje u političkoj borbi. Slovenska umjetnica Nika Autor zajedno s kolektivom Obzorniška fronta ponovno aktualizira ovaj žanr.

Nakon uvoda umjetnice prikazat ćemo posljednji filmski žurnal Newsreel 62. Nakon projekcije će Andrej Šprah iz Obzorniške fronte dati uvid u nekoliko historijskih i aktualnih primjera korištenja filmskog žurnala kao subverzivne političke prakse.

"Komparacija rada Nike Autor i nekih ključnih primjera filmskih protu-žurnala pokazat će opozicijske i refleksivne potencijale ove dokumentarne podvrste, koja se najčešće shvaća kao propagandna mašinerija vlasti. Nove strategije angažiranog filmskog žurnalizma u zadnjih nekoliko godina u različitim dijelovima svijeta dokazuju da ne postoji filmski oblik koji ne bi bilo moguće suvereno upotrijebiti kao oružje u klasnoj borbi. I to je upravo pravac u kojem se kreće Nika Autor i stav kojeg zauzima u svojoj umjetnosti." (AŠ)


Više o Obzorniškoj fronti može se pročitati ovdje.

Newsreel 55, predposljedni film OF-a može se pogledati ovdje.

 

Projekcija i razgovor dio su programa Mikropolitike koji financiraju Ministarstvo kulture RH i Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba.

 

Large_unnamed

program

IVANA PERICA: KABARET JUGOSLAVENSKIH REVIJA (1928.-1933.)

VIDEO-DOKUMENTACIJA PREDAVANJA

ČITANJE JAVNE PLASTIKE IZ FEMINISTIČKE PERSPEKTIVE

OBZORNIŠKA FRONTA: FILMSKI ŽURNAL KAO ORUŽJE

SLOGANI NEOLIBERALNIH GRADOVA: O UMJETNIČKIM PRAKSAMA I OTPORU U BUKUREŠTU I MARIBORU

VIDA KNEŽEVIĆ: IZMEĐU ESTETIKE I POLITIKE – UMJETNOST U REVOLUCIONARNIM VREMENIMA

RAZGOVOR UZ IZLOŽBU CRTEŽ POLITIKE, POLITIKA CRTEŽA

POLITIČKA ŠKOLA ZA UMJETNIKE (I SVE ZAINTERESIRANE) - POZIV ZA PRIJAVE

ŽIVOT UMJETNOSTI BR. 97: UMJETNOST I DRUŠTVENI POKRETI

Jelena Petrović: Feministička umjetnička praksa: privremena zona (ne)participacije

Margareta Kern i Valeria Graziano: tijela koja to više ne mogu podnijeti. slike koje to više ne mogu podnijeti

Ana Vilenica: Umjetnost i stambeno pitanje

Mario Kikaš: Umjetnost organizacije ili o demokraciji

Jasmina Cibic: PLODOVI NAŠE ZEMLJE

Iva Marčetić: Radionica o stanovanju

ultra-red

Ana Méndez de Andés

Petja Dimitrova & Can Gülcü

LIGNA

Nika Autor i Rena Rädle & Vladan Jeremić

Joanna Warsza i Dubravka Sekulić

Stanovanje – od prava do financijalizacije (i nazad)

Kristina Leko i Judith Laister

Umjetnost i novac

Reprezentiranje kapitala

Melanie Mohren i Bernhard Herbordt

Fokus grupa (Iva Kovač i Elvis Krstulović)

Chris Lee

Katharina Schlieben & Sønke Gau

Nataša Petrešin-Bachelez

Biro za melodramsko istraživanje

Beata Hock

Thomas Keenan i Ugo Vlaisavljević

Clare Butcher

Neočekivani susreti: Točke presijecanja

Nora Sternfeld

Ana Džokić i Marc Neelen

Diferencirana susjedstva Novog Beograda

Angel Nevarez

Matei Bejenaru

Carlos Motta

Judi Werthein

Apolonija Šušteršič

Iris Hoppe

Mika Hannula

Nina Möntmann

Tellervo Kalleinen

Martin Krenn

Nomeda i Gediminas Urbonas

Elke Krasny

AAA

Geheimagentur

Isa Rosenberg

WochenKlausur

Park Fiction