Jasmina Cibic: PLODOVI NAŠE ZEMLJE

projekcija uz izlaganja umjetnice Jasmine Cibic i arhitektice Nike Grabar, suradnice i istraživačice na projektu

petak, 10. 4. 2015. u 19.00

Showroom Galerije Nova, Teslina 7

Video Jasmine Cibic Plodovi naše zemlje snimljen je kao dio njezinog projekta Za našu ekonomiju i kulturu za slovenski paviljon na 55. venecijanskom bijenalu, koji je istraživao pitanje nacionalne reprezentacije. Plodovi naše zemlje ponovo uprizoruje paralamentarnu debatu među političarima, arhitektima i povjesničarima umjetnosti iz 1957. godine, vođenu kako bi se donijela odluka o tome koji su radovi prikladni (tj. nacionalno dovoljno reprezentativni) da ‘dekoriraju’ novoizgrađenu Narodnu skupštinu u posljeratnoj Sloveniji. Scenarij je doslovna inscenacija transkripata nađenih u obiteljskim arhivima političara tog vremena te predstavlja specifičan trenutak u debati koja je bila aktualna mjesecima: diskusiju o predloženom umjetničkom djelu Plodovi naše zemlje. Unatoč benignom motivu dotično je djelo bilo jedino cenzurirano, izazvavši kod vodećih političara izljeve emocija. Scenarij koji prikazuje nerazriješenu debatu o ideološkom viđenju među članovima Komiteta za provjeru umjetničkih djela podrobnije istražuje načine razmjene, recepcije i konstrukcije identiteta. Ponovno predočavanje i ponovno kontekstualiziranje pitanja vezanih za 'meku moć' i načine na koje nacionalna država bira svoju ikonografiju kojom se pozicionira na tržištu ne dramatizira samo paradigme moći inherentne sistemima vlasti, već i eksplicitne kontradikcije prisutne u transmutaciji nacionalnog identiteta iz prošlosti u sadašnjost, iz mjesta u mjesto.


"Za razliku od arhitekture jezik ima mogućnost da izrazi suprotno od onoga što govori sadržaj neke poruke. Neistinitom izjavom možemo izraziti istinu, pozitivnim riječima možemo izraziti neslaganje. Možemo li na isti način razabrati istinu u umjetničkim djelima? Mogu li umjetničke prakse djelovati tako da oblikuju svoj jezik te pomno artikuliraju ono što inače ne mogu reprezentirati?
Jasmina Cibic svojim prostornim instalacijama ulazi u politički prostor te u njima združuje različite ideološki nabijene kontekste. Izlaganje će se baviti predstavljanjem onih koje se odnose na povijest, arhitekturu i istraživanje u vrijeme nastanka filma. Povezujući historijsko vrijeme s vremenom umjetničkog bijenala otvorit će pitanje sadašnjeg trenutka u vremenu. Pokazat će da arhitektura u instalacijama Jasmine Cibic može govoriti o određenoj istini prostora upravo zbog njezine manipulacije unutar umjetničkog polja." (Nika Grabar: Kontekst ironije — ironija konteksta)


Jasmina Cibic studirala je na Accademia di Belle Arti u Veneciji, a magistrirala na Goldsmiths Collegeu u Londonu 2006. Dobitnica je nekoliko prestižnih međunarodnih priznanja, uključujući: Bevilacqua la Masa (Venecija 2002, 2005), Nagrado za vizualno ustvarjalnost Trend (Slovenija, 2011) i Catlin Commission Award (London, 2011). Njezin rad je site-specific, kontekstualan i performativan te upošljava čitav niz medijskih i teatarskih taktika kako bi redefinirala ili ponovno promislila postojeće okruženje i njegovu politiku. Predstavljala je Sloveniju na 55. venecijanskom bijenalu projektom Za našu ekonomiju i kulturu.
www.jasminacibic.org

Nika Grabar diplomirala je na Arhitektonskom fakultetu u Ljubljani 2003, kad je počela raditi kao istraživačica na Institutu za arhitekturu i urbanizam u Ljubljani. 2007. nagrađena je stipendijom Fulbright te je svoje istraživanje u području arhitekture i politike nastavila na Columbia University, GSAPP u New Yorku sljedeće dvije godine kao gostujuća istraživačica. Doktorsku disertaciju obranila je 2009. na Arhitektonskom fakultetu u Ljubljani. Od 2009. do 2013. predavala je na Akademiji za dizajn u Ljubljani. Od 2013. zaposlena je kao asistentica i istraživačica na Arhitektonskom fakultetu u Ljubljani, a od 2014. angažirana na postdiplomskom programu Comparative Studies of Ideas and Cultures pri ZRC SAZU Ljubljana.


urednica programa: Vesna Vuković

donatori: Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Ured za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba

Large_fruits_of_our_land

program

IVANA PERICA: KABARET JUGOSLAVENSKIH REVIJA (1928.-1933.)

VIDEO-DOKUMENTACIJA PREDAVANJA

ČITANJE JAVNE PLASTIKE IZ FEMINISTIČKE PERSPEKTIVE

OBZORNIŠKA FRONTA: FILMSKI ŽURNAL KAO ORUŽJE

SLOGANI NEOLIBERALNIH GRADOVA: O UMJETNIČKIM PRAKSAMA I OTPORU U BUKUREŠTU I MARIBORU

VIDA KNEŽEVIĆ: IZMEĐU ESTETIKE I POLITIKE – UMJETNOST U REVOLUCIONARNIM VREMENIMA

RAZGOVOR UZ IZLOŽBU CRTEŽ POLITIKE, POLITIKA CRTEŽA

POLITIČKA ŠKOLA ZA UMJETNIKE (I SVE ZAINTERESIRANE) - POZIV ZA PRIJAVE

ŽIVOT UMJETNOSTI BR. 97: UMJETNOST I DRUŠTVENI POKRETI

Jelena Petrović: Feministička umjetnička praksa: privremena zona (ne)participacije

Margareta Kern i Valeria Graziano: tijela koja to više ne mogu podnijeti. slike koje to više ne mogu podnijeti

Ana Vilenica: Umjetnost i stambeno pitanje

Mario Kikaš: Umjetnost organizacije ili o demokraciji

Jasmina Cibic: PLODOVI NAŠE ZEMLJE

Iva Marčetić: Radionica o stanovanju

ultra-red

Ana Méndez de Andés

Petja Dimitrova & Can Gülcü

LIGNA

Nika Autor i Rena Rädle & Vladan Jeremić

Joanna Warsza i Dubravka Sekulić

Stanovanje – od prava do financijalizacije (i nazad)

Kristina Leko i Judith Laister

Umjetnost i novac

Reprezentiranje kapitala

Melanie Mohren i Bernhard Herbordt

Fokus grupa (Iva Kovač i Elvis Krstulović)

Chris Lee

Katharina Schlieben & Sønke Gau

Nataša Petrešin-Bachelez

Biro za melodramsko istraživanje

Beata Hock

Thomas Keenan i Ugo Vlaisavljević

Clare Butcher

Neočekivani susreti: Točke presijecanja

Nora Sternfeld

Ana Džokić i Marc Neelen

Diferencirana susjedstva Novog Beograda

Angel Nevarez

Matei Bejenaru

Carlos Motta

Judi Werthein

Apolonija Šušteršič

Iris Hoppe

Mika Hannula

Nina Möntmann

Tellervo Kalleinen

Martin Krenn

Nomeda i Gediminas Urbonas

Elke Krasny

AAA

Geheimagentur

Isa Rosenberg

WochenKlausur

Park Fiction