SLOGANI NEOLIBERALNIH GRADOVA: O UMJETNIČKIM PRAKSAMA I OTPORU U BUKUREŠTU I MARIBORU

predavanja

utorak, 15. 11. 2016. u 19.00 sati
BAZA
B. Adžije 11

 

Veda Popovici (BLOK-ova rezidentica na umjetničkom istraživanju): Grad pod nogama

"Gradovi, bili oni metropole ili ne, često su nam pod nogama, ne kao tlo za neobaveznu šetnju, već doslovno - pokoreni. Slučaj je to i s većinom naših postsocijalističkih gradova koje su nasilno pokorile neoliberalne politike. Tijekom boravka u Zagrebu tražila sam moguće definicije otpora tom stanju te zaključila kako je Trešnjevka ključan politički element za njegovo razumijevanje, objekt koji nastanjuje i osnažuje radikalnu političku imaginaciju. U predstavljanju ću kratko proći kroz svoj angažirani umjetnički rad s jedne te svoje političko iskustvo u borbi za pravedno stanovanje u Bukureštu s druge strane. Iz perspektive ovih dvaju angažmana otvorit ću neka kritička pitanja o slikama i političkoj simbolici Trešnjevke i Zagreba, pitanja koja grade inicijalne korake za buduće istraživanje i intervenciju."

Veda Popovici (1986.) je politička umjetnica, angažirana teoretičarka i lokalna aktivistica. Njezini se interesi kreću tim poljima djelovanja, a obično se fokusiraju na intervencije u politiku reprezentacije kolektivnih identiteta, dekolonijalne i feminističke prakse te mogućnosti stvaranja zajedničkih dobara. Politički rad razvija kroz lokalne urbane borbe i komunitarno organiziranje žiovta i rada. Upravo je završila doktorski studij s dizertacijom na temu nacionalizma u rumunjskoj umjetnosti 1970-ih i 80-ih na Umjetničkom sveučilištu u Bukureštu, gdje predaje kolegij o dekolonijalnosti u rumunjskom kontekstu. Živi i radi u Bukureštu.


Kaja Kraner i Lucija Smodiš (Pekarna Magdalenske mreže, Maribor): Maribor is the future – o obilježjima suvremenog umjetničkog polja u Sloveniji

"U izlaganju ćemo predstaviti nezavisnu organizaciju Pekarna Magdalenske mreže Maribor te pokušati ocrtati neke od ključnih specifičnosti polja suvremene umjetničke produkcije u Sloveniji. Osvrnut ćemo se na procese koje su od 1990-ih nadalje oblikovali uvjete kulturne proizvodnje, a posebno ćemo se fokusirati na recentnu situaciju od 2010. do danas i specifični slučaj Maribora."


Pekarna Magdalenske mreže je nevladina, neprofitna institucija osnovana 1997. kako bi poticala i podržavala programsku i projektu suradnju među pojedincima i grupama na polju umjetničke produkcije, edukacije, istraživačkog rada, ekologije i humanitarnog rada te pružila podršku u dugoročnom rješavanju prostornih potreba za takvo djelovanje. U fokusu PMM-a je alternativna kultura, podzastupljene forme umjetnosti i programi za mlade, a programski je podijeljena na tri polja: nezavisna kultura, mladi i društveni aktivizam.

Kaja Kraner je autorica kritičkih i teorijskih tekstova te radio-emisija iz polja suvremene umjetnosti. Sudjeluje u stvaranju programa Pekarne Magdalenske mreže, članica je uredničkog odbora revije Šum i suurednica emisije Art-area na Radio Študentu. U okviru Šuma i kolektiva Neteorit su-organizira čitalačke grupe o suvremenoj umjetnosti. U fokusu interesa su joj odnosi između umjetnosti, politike i teorije, kao i uvjeti proizvodnje suvremene umjetnosti. Trenutno u okviru doktorskog studija istražuje konstrukciju suvremenih umjetničkih narativa u Sloveniji.

Lucija Smodiš je diplomirala na odsjeku Vizualnih umjetnosti Pedagoškog fakulteta u Mariboru s temom „Samo-organizirana umjetnička produkcija u Mariboru: studija slučaja Rezidence Maistrove“. Kao kustos radila je u više institucija i organizacija (Pekarna Magdalenske mreže, Gallery K18, Central Station, GT22...). Suosnivačica je udruge Rezidence Maistrove, programska voditeljica i kustosica rezidencijalne platforme GuestRoomMaribor te inicijatorica i producentica međunarodnog festivala stop-motion animacije Strop Trik IFF.

 

Program podržava Ministarstvo kulture RH i Ured za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba.

Large_unnamed

program

IVANA PERICA: KABARET JUGOSLAVENSKIH REVIJA (1928.-1933.)

VIDEO-DOKUMENTACIJA PREDAVANJA

ČITANJE JAVNE PLASTIKE IZ FEMINISTIČKE PERSPEKTIVE

OBZORNIŠKA FRONTA: FILMSKI ŽURNAL KAO ORUŽJE

SLOGANI NEOLIBERALNIH GRADOVA: O UMJETNIČKIM PRAKSAMA I OTPORU U BUKUREŠTU I MARIBORU

VIDA KNEŽEVIĆ: IZMEĐU ESTETIKE I POLITIKE – UMJETNOST U REVOLUCIONARNIM VREMENIMA

RAZGOVOR UZ IZLOŽBU CRTEŽ POLITIKE, POLITIKA CRTEŽA

POLITIČKA ŠKOLA ZA UMJETNIKE (I SVE ZAINTERESIRANE) - POZIV ZA PRIJAVE

ŽIVOT UMJETNOSTI BR. 97: UMJETNOST I DRUŠTVENI POKRETI

Jelena Petrović: Feministička umjetnička praksa: privremena zona (ne)participacije

Margareta Kern i Valeria Graziano: tijela koja to više ne mogu podnijeti. slike koje to više ne mogu podnijeti

Ana Vilenica: Umjetnost i stambeno pitanje

Mario Kikaš: Umjetnost organizacije ili o demokraciji

Jasmina Cibic: PLODOVI NAŠE ZEMLJE

Iva Marčetić: Radionica o stanovanju

ultra-red

Ana Méndez de Andés

Petja Dimitrova & Can Gülcü

LIGNA

Nika Autor i Rena Rädle & Vladan Jeremić

Joanna Warsza i Dubravka Sekulić

Stanovanje – od prava do financijalizacije (i nazad)

Kristina Leko i Judith Laister

Umjetnost i novac

Reprezentiranje kapitala

Melanie Mohren i Bernhard Herbordt

Fokus grupa (Iva Kovač i Elvis Krstulović)

Chris Lee

Katharina Schlieben & Sønke Gau

Nataša Petrešin-Bachelez

Biro za melodramsko istraživanje

Beata Hock

Thomas Keenan i Ugo Vlaisavljević

Clare Butcher

Neočekivani susreti: Točke presijecanja

Nora Sternfeld

Ana Džokić i Marc Neelen

Diferencirana susjedstva Novog Beograda

Angel Nevarez

Matei Bejenaru

Carlos Motta

Judi Werthein

Apolonija Šušteršič

Iris Hoppe

Mika Hannula

Nina Möntmann

Tellervo Kalleinen

Martin Krenn

Nomeda i Gediminas Urbonas

Elke Krasny

AAA

Geheimagentur

Isa Rosenberg

WochenKlausur

Park Fiction