Alexander García Düttmann — Visconti: Uvidi u krvi i mesu
izdavač: [BLOK] – Lokalna baza za osvježavanje kulture u ime projekta Swarm Intelliegnces – Inteligencije roja
urednici: Tanja Vrvilo, Petar Milat, Vesna Vuković
prijevod: dr. Dalibor Davidović
lektura: Helen xx
prijelom: Ruta
naklada: 300 kom
jezik: hrvatski
godina izdanja: 2005.
Alexander García Düttmann
— Visconti: Uvidi u krvi i mesu
Alexander García Düttmann svoju studiju o Luchinu Viscontiju zapocinje hipotezom da filmovi talijanskog redatelja kao da uprizoruju jednu Adornovu misao – naime, da je upravo mogućnost ona koja zaprečuje utopiju, a ne ono što je neposredno dano i ono što nas okružuje.
U pet poglavlja studije Düttmann razvija svoju početnu hipotezu, nastojeći pokazati u kojoj mjeri Viscontijeva djela proizvode uvide koji nisu više rezultati intelektualne djelatnosti, već su naprosto uvidi u krvi i mesu. Düttmannu je stalo do toga, ma koliko se to činilo čudnim, da vlastitom filozofsko-estetičkom refleksijom pokaže u kojoj mjeri Viscontijev vizualni materijal upravo izmiče filozofskim i inim modusima teoretiziranja, te na takav način gradi jednu novu drukčiju vrstu neposrednosti.
Važno je za napomenuti da je ova knjiga svoju svjetsku premijeru doživila upravo na hrvatskom, te je ujedno prvi ukoričeni svezak u produkciji Vizualnog kolegija koji je bio pokrenut u sklopu projekta Swarm Intelligences.
Alexander García Düttmann (1961.) je profesor filozofije i vizualne kulture na londonskom sveučilištu Goldsmiths.
Bez sumnje je jedan je od intrigantnijih teoretičara srednje generacije, uvijek posredujući između različitih sredina i jezika, filozofskih disciplina i tradicija. Između kritičke teorije Frankfurtske škole i dekonstrukcije, između estetike i političke teorije García Düttmann razvija podjednako suptilno i radikalno mišljenje, po relevantnosti usporedivo s Giorgiom Agambenom ili Jean-Luc Nancyjem.