ZA NESAVRŠENI FILM: TEKSTOVI I MANIFESTI TREĆE KINEMATOGRAFIJE

IZDAVAČ: BLOK | Lokalna baza za osvježavanje kulture

BIBLIOTEKA TENDENCIJA

UREDNICA BIBLIOTEKE: Vesna Vuković

UREDNICA IZDANJA I AUTORICA PREDGOVORA: Karla Crnčević

IZVRŠNE UREDNICE: Maja Blažević i Vesna Vuković

PRIJEVOD: Karmen Kovačević („Hacia un Tercer Cine: Apuntes y experiencias para el desarrollo de un cine de liberación en el Tercer Mundo”, „Por un cine imperfecto”), Vesna Vuković („Initial Statement of the Newsreel”, „Finally Got the News: The Making of a Radical Film”, „Manifesto of the Palestinian Cinema Group”, „Manifesto of New Cinema in Egypt”), Ksenija Zubković („Beležke o razrednem boju v obzornikih”)

LEKTURA I KOREKTURA: Jana Pamuković

DIZAJN: Hrvoje Živčić

PRIJELOM: Ian Farkaš

JEZIK: hrvatski

GODINA IZDANJA: 2024.

NAKLADA: 500

 

“Šesto izdanje Tendencije obuhvaća više autora snažne filmske tradicije borbenog filma, poprilično nevidljive i zapostavljene u našem kontekstu, a u ovom trenutku iznimno aktualne. Ova odluka slijedi ideju međunarodne suradnje u kulturnoj proizvodnji koja proizlazi iz revolucionarnih pokreta te tako povezuje sve narode u borbi za oslobođenje. U okviru te ideje filmsku su liniju, koja se javila krajem 1950-ih, uz rame revolucionarnim događanjima, u manifestu kojim otvaramo ovu publikaciju argentinski filmaši Solanas i Getino definirali kao treću kinematografiju. Ona se uspostavlja upravo kao suprotnost tradicionalnim kinematografijama koje postoje do tog trenutka – onoj prvoj, holivudskoj, i drugoj, europskoj – te njihovim pandanima na različitim kontinentima. Šire ju zovemo borbeni film (militant cinema), a njegov je razvoj obilježen internacionalnim povezivanjem filmaša i porastom broja filmova 1960-ih i 1970-ih koji su se financirali i distribuirali na drugačiji način, od Latinske Amerike, preko Bliskog istoka, Afrike, Azije pa do krugova alternativnog filma u Europi te SAD-u.”

(...)

“Naš interes za važnu temu borbenog filma javlja se iz želje da se promijeni perspektiva njezine zanemarenosti i nevidljivosti u lokalnom kontekstu, kao pokušaj da pogled ponovno usmjerimo prema bogatim tradicijama nezapadnih kinematografija koje su proizlazile iz širih političkih pitanja i odnosa te da se prisjetimo da su te filmske slike, kao i stvarnosti u kojima su one nastajale, ne tako davno bile (drugačije) prisutne u našoj političkoj svakodnevici.”

 

(iz predgovora)

 

Publikacija je objavljena u okviru projekta "Politička škola za umjetnike 2024." koji financijski podržava Rosa Luxemburg Stiftung Southeast Europe iz sredstava Ministarstva vanjskih poslova Savezne Republike Njemačke. Ova publikacija ili njezini dijelovi mogu se koristiti bez naknade uz obavezno navođenje izvora. Sadržaj publikacije isključiva je odgovornost izdavača i ne odražava stavove Rosa Luxemburg Stiftung Southeast Europe.

Financijski podržao Gradski ured za kulturu i civilno društvo Grada Zagreba.

 

PUBLIKACIJA SE MOŽE NABAVITI U BAZI, PREMA DOGOVORU.

publikacije